بازاریابی فصلی Seasonal Marketing
در بیزینس دورههای از سال وجود دارد که در آن عرضه یا تقاضای یک محصول بیش از حد افزایش مییابد و یا بیش از حد کاهش مییابد. بازاریابی در این چرخهها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال فروش آجیل و میوه شب عید در ایران افزایش مییابد. فروش شکر در آستانه ماه رمضان در کشورهای اسلامی افزایش مییابد. برعکس آن هم حاکم است مثلا استفاده از خدمات آرایشگاه یا تالارهای عروسی در ماههای محرم و صفر کاهش مییابد.
برای یک مالک بیزینس مهم است که این چرخهها را بشناسد و بازاریابی فصلی خود را بر اساس آن تنظیم نماید. به عنوان مثال برای زمانهای رکود باید کمپینهای تبلیغاتی و تخفیفهای ویژه قایل شود. یا در برای دورههای رونق کمپینهای خاص تثبیت برند انجام دهد.
درباره سامان پاینده پور
من سامان پاینده پور دانش آموخته اقتصاد هستم و بیش از 20 سال در حوزه های مختلف مالی و بانکی تجربه دارم و تاکنون بیش از 100 دوره آموزشی در حوزه های مختلف مالی از جمله تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، ابزارهای مالی، روشهای تآمین مالی و ... در آموزشگاههای مختلف و بانکهای مختلف ماننده گروه مالی شریف برگزار کرده ام. مجوز سازمان برنامه و بودجه برای آموزش به کارکنان دولت را دارا هستم
نوشتههای بیشتر از سامان پاینده پور
دیدگاهتان را بنویسید